27 augusti 2008

En studie i turkos



Ja, jag har ju som sagt inhandlat ett turkost kanintyg som ju behöver sättas sprätt på.
I våras när vi var på resa till skåne blev det förstås en tur till Stoff och Stil där ett och annat hamnade i kundkorgen. Jag fick bland annat med mig ett turkos manchestertyg hem. En underbart mjuk manchester som efter någon tvätt är som om det var den mjukaste interlock.
Av den har det blivit byxor till alla tre små grynen i familjen och även en mössa och några ärtpåsar.
Kanintyget fick bli en tröja och en mössa och en ärtpåse. Nu finns det inte alls mycket kvar av det så, undrar om jag kanske ska beställa lite till...
hmm..
Jag får nog vänta med det ett tag eftersom en annan leverans troligen är på väg in. Men det får vi ta någon annan gång.
Jag har varierat mig lite i mönsterval och muddfärger till barnens byxor ( utom de till stora och minsta grynet, det blev visst samma randiga, röd och vita mudd).
Fantastiskt skoj när ett tyg räcker till så mycket. Jag tror till och med att det skulle gå att få ut minst ett par byxor till av manchestertyget.
Ärtpåsarna på bilden hinner jag inte kommentera nu, utan gör senare tror jag.
Den lilla modellen till den fina kaninmössan var inte på bästa modellhumör, så det blev lite si och så med den bilden.

Håll till godo, med min studie i turkos!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar