13 november 2008

Overlock trassel och lite tröjor

Min fina overlock vill inte som jag vill .

Jag tänker ta hela maskinen och åka ner till SyJörgen och få lite hjälp. Han sa då jag köpte maskinen att jag skulle höra av mig om jag fick problem och det tycker jag att jag har just nu. Sömmen vill inte bli likadan hela vägen och det gör att resultatet inte blir bra. Trist, när tyget är tillklippt och inspirationen är på topp.

Fast det gjorde att jag kom i säng lite tidigare än vanligt och det gjorde ju inget eftersom sömn inte är något jag får för mycket av just nu ändå ;-).

Jag snodde ihop två tröjor ändå, resultatet blir lite blandat, men barnen gillar dem. Svampar var ett motiv som jag tyckte passade två små svampfantaster.




4 kommentarer:

  1. Ser ju jättefina ut, trots ditt trassel men det tar alltid tid att lära känna maskinen. Roligt är det med applikatoner har precis börjat testa det.

    SvaraRadera
  2. Tröjorna ser jättefina ut. Jag gilar idén med svampapplikationer, men det är ju trist när maskinen inte funkar som den ska. Hoppas du får ordning på den snart.

    SvaraRadera
  3. Svampar känns som en ny aplikationsidé! Fina tröjor!

    SvaraRadera
  4. Dessa va super läckra!Gillar dina svampar jätte mycket!

    SvaraRadera