30 mars 2009

En elefant balanserade...




Jag har sytt en tröja i det röda elefanttyget till mitt mellangryn. Tyget köpte jag eftersom en kvinna efterfrågade just detta tyg till en tunika som jag skulle sy åt henne.
När jag påbörjade den tunikan insåg jag att tyget inte var som jag tänkt mig. Jag hade inte turen på min sida helt enkelt eftersom det inte ens ville bli aningen mjukare efter tvätt och torktumling och dessutom sprack trycket i halsringen och ville inte ens dra ihop sig en gnutta.

Jag har ju hört om hur detta tyg spricker i trycket, är stelt och så vidare, men efter att ha sytt i det gula elefanttyget, som jag förövrigt var nöjd med, så trodde jag att det nog skulle kunna bli bra ändå.

Jag klippte till både en liten tunika och denna tröja när jag ändå var igång.
Jag slet mitt hår efter att jag upptänkte att det inte alls blev bra med den lilla tunikan. Så jag åkte iväg handlade ett annat tyg till den och lät denna lite större tröja ligga i UFO högen. Tunikan bloggar jag om senare eftersom den inte nått sin mottagare än.

Hur som helst tog jag tag i denna tröja och tänkte att det iallafall kunde bli en dagiströja. Men jag blev positivt överraskad. Tyget till ärmarna var aningen kort, så det fick bli en lång mudd som går att antingen vika upp eller ha nere, beroende på humör.
Det blev betydligt bättre än förväntat och här är den dessutom på bild. Den lilla modellen ville inte sitta still, så bilden blev lite därefter. Tröjan har använts varje dag sen den gjordes så att det gick hem hos grynet var det ingen tvekan om. Tråkigt bara med tunikan, och att jag blev så besviken. Men så är det kanske ibland.


4 kommentarer:

  1. Snygg tröja, fina färg kombinationer:)

    SvaraRadera
  2. Hallå! Jag byter jättegärna mönster! Överst på min önskelista står fotingarna, såklart!! :-) Annars får du gärna föreslå :-)

    SvaraRadera
  3. Det skulle stå jättefin!! :-)

    SvaraRadera