16 juni 2009

Grönsaksbyxa och pepparkakströja




Här hemma är det vattkoppor som härjar och jag har börjat jobba och går upp alldeles för tidigt på morgonen för att det ska vara hälsosamt.
Detta har lett till att det inte är så mycket verkstad här hemma. Jag har inte sytt något sen förra veckan, men eftersom jag inte hunnit blogga om det så gör jag det nu, i brist på dagsfärskt.

Jag var hos en liten tant och samlade in lite fina tyger i förra veckan, några av dem ser ni här. Det gröna tyget bara älskar jag, jag får lite känsla av ett grönsaksland.
Det har varit en gardin så biten i sig är lite svår att få ut något större av. Men ett par byxor räckte det till.
Jag tror att det blir någon solhatt av det också.

Modellen är en med lång mudd nertill. så storleken räcker från 1½ -4 år.
Praktiskt tycker jag. Sen är det snyggt med den långa mudden också, lite som att ha knickers med knästrumpor.
Mudden är i ekologisk bomull,
det känns så bra att sy med ekotyg i kombination med återbruk.



Jag slängde ihop två små tröjor också när jag höll på. Det var till helgens tema nere på stan här i Falun som jag fyllde på lite i butik Did you...
Tyvärr var det väldigt lite folk ute i lördags verkade det som, det var ju lite regnigt.
Men kläderna får hänga kvar ett tag till tror jag.



Modellen är samma som i påslakanstunikan och avslutningsklänningen som jag bloggat om tidigare.
Knappen på den bruna tunikan/tröjan är en porslinsknapp, den är jätte fin, men svår att fånga bra på bild.
Tyvärr är den lite skavt i ena kanten, men det gör inget tycker jag.
Jag är nöjd!

Jag sydde även några fler byxor och tröjor, men det får jag blogga om en annan gång.







9 kommentarer:

  1. Jättefina kläder och tyger!

    SvaraRadera
  2. kjempe fine stoffer,modeller og klær!!!!!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart allt i ihop. Men finast av allt är "grönsaksbyxorna". Det tyget är så snyggt, och passar verkligen till byxor, och den vita mudden är som pricken över i.

    SvaraRadera
  4. Så himla fina kläder!! Älskar allt!!

    Ang din fråga på min blogg så är jackan från Ottobre nr 6/2007, men väldigt olgjord.

    SvaraRadera
  5. Åhhhh så mycket fint, gillar din blogg =) Länkar hit om det är ok??

    SvaraRadera
  6. Applåder! Jag blev saligt kär i alltihopa. jättefina plagg!!

    SvaraRadera
  7. Superfina kläder!! Gillade verkligen den bruna tunikan och byxorna!!

    SvaraRadera
  8. vill ha vill ha vill ha de vit o gröna byxorna!! Säljer du? isf vilket pris??? Gud va duktig du e!

    SvaraRadera
  9. Åh..du gör så fina kläder. Faktum är att jag inhandlade den blå/vita med röda muddar i dag på Did U. Love it och hoppas att min dotter blir lika förtjust som jag! Btw så älskar jag de där brallorna. Keep up the good work :o)

    SvaraRadera