22 september 2009

Höstlik äppelklänning




Tidigt i somras, besökte jag en kvinna i Isala, några mil norr om Falun.

Hon hade en massa tyger som hon ville bli av med.
Själv väver hon, främst trasmattor och har genom åren samlat på sig mycket fina,
färgstarka tyger.

Jag åkte dit till hennes undsättning ;-)
och fick en hel del fina tyger med mig hem.
Detta är ett av dem.
Det fina stiliserade äpplet gör sig bra så här till hösten, tänk att det passade så bra att göra en klänning av.







Bilderna blev lite mörka i underkant. Det blev lite skuggit i fotograferingen,
alltså sitter det inte i tyget.


Den kommer snart att finnas att köpa på butik Did You...
förhoppningsvis med lite fler klänningar som jag har påbörjat, iallafall i huvudet.

Knapparna är satta så att klänningen kommer kunna gå att använda länge, med start runt 2 år skulle jag gissa.


10 kommentarer:

  1. oj, vad klänningen är fin, måste säga att fikorna vad de mest jag älskat, eller vad det tyget, allt, supersöt!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig klänning! Vad snäll du var som befriade henne från lite tyger, hehe inte helt fel! =)

    SvaraRadera
  3. Vad fint du lagt mönstret. Ser ut som om tyget var menat till precis en sådan klänning!

    Vad mkt annat som oxå är fint på din blogg! Hittat den genom Gekkos blogg.

    / Sara

    SvaraRadera
  4. Så fin! Det är ju ett jättefint mönster.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fin! Vad fina mössorna blev nedan också! Har missat dem i blogg-bruset! ;-)

    SvaraRadera
  6. Underbar klänning! Så fint tyg och jättefin modell också!

    SvaraRadera
  7. Fantastisk är klänningen och tyget också. Vilken lyx att få så fina tyger.

    SvaraRadera
  8. Alldeles underbar klänning! Fantastiskt tyg med fantastisk mönsterpassning. Älskar den!

    SvaraRadera
  9. Fantastisk fin!!Herlig tyg, og kule lommer =D

    SvaraRadera