7 oktober 2009

Härligt höstig dag



Det var det idag, en sån där skön härligt höstig dag som det vara kan vara så här innan vinterna slår sina klor i oss på riktigt.
På förmiddagen blev det en tur till lingonskogen ( som visade att vi var för sent ute, alla lingon var frusna, jag vet vad du tänker nu Karin...) som istället fick bli svampskogen.
Trattisar fanns det gott om så till lunch blev det goda mackor med svamp till soppan. Smakigt!!

Så blev det till att fota mitt senaste jobb, ett par små fotingar som skall skickas iväg. Det märks att det börjar bli lite kallare för beställningarna på just fotingar har ökat dramatiskt den sista veckan, roligt! Det är bara att höra av sig om du vill ha ett par egna.

Dessa är sydda i ett härligt mjukt bomullstyg med orange velour inuti. Jag hoppas beställaren blir nöjd.





Ha det gott och njut av hösten medan den fortfarande är fin, det tänker jag göra.

8 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara fotingar <3

    Jag var också ute och plockade trattisar idag :)

    SvaraRadera
  2. Det kommer nya lingon nästa år och då bor du mitt ibland dom ! Björnarna är nog tacksamma för att du lämnade dom åt dom i år men nästa.... Ha det bra !

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut och snygga fötter!!Man kan kanske beställa trattisar till Skåne???
    Kramar Nina

    SvaraRadera
  4. Är inne och kikar på din blogg! Jag har lagt upp bilder på tygerna som jag vill bli av med. Titta in och se om du är intresserad av något!!

    Och vilka härliga fotisar!!!

    SvaraRadera
  5. Fotingarna dök upp med posten i fredags. Vi gillar dem skarpt! Mycket fina och mysiga.

    SvaraRadera
  6. åååh så fina fotingar! jättecoola!

    SvaraRadera
  7. Visst är den rullfåll nedtill.
    Kan knappt tänka mig något smidigare sätt att "fålla" :-)

    SvaraRadera
  8. Jättesöta! Smart med bandet så att toffeln sitter ordentligt.

    SvaraRadera