25 februari 2010

Det blev en till...




Sommarproduktion i systugan.
Jag gillade modellen så mycket att det fick bli fler små tunikor. Här är en av de jag sytt de senaste dagarna, fler kommer.

Denna är sydd av samma mönster fast mindre, för en 1-2 åring tror jag. Tyget är ett gammalt påslakan i väldigt fint skick. Jag fick det av min systers svärmor, och tyget passade helt utmärkt till tunikor, mjukt och skönt.


Lusten och inspirationen har landat hos mig just nu, det känns härligt. Jag hoppas det håller i dig.

Det droppar lite från taket, solen värmer, kaffet ryker i muggen och det knastrar från vedspisen. Kan man annat än att trivas.

10 kommentarer:

  1. Så härligt med lust och inspiration!! och gröna sommartunikor!!

    SvaraRadera
  2. Underbart söt! Och härligt att du känner dig sugen på att sy!

    SvaraRadera
  3. Jättefin den med! Såg också den underbara gula toppen (som du tydligen sydde somras) i nederkanten av inlägget. Vad har du använt för mönster, fick sånt ha-behov!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga tyger och fina mönster! Gör du dina mönster själv?
    Jag länkar till din sida från busmumrik och blir följare så klart..

    SvaraRadera
  5. Så herlig!! Deilige farger og søt modell:)

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer :-)

    Jag har använt mig av "örngottströja" idén, jag tror det var Solig som var först... ( hoppas jag inte har fel). Jag tror jag har länkat till hur man gör i något av de tidigare inläggen.

    Idén är ett fyrkantigt stycke som jag klippt efter behov vid ärmar,halsringning och nederkant (ev.klocking).

    Denna tunika och alla de tröjor jag sytt i lakansväv är samma mönster idé.

    SvaraRadera
  7. Tunikan blev jättefin! Vad roligt att se att någon annan har samma påslakantyg som jag hemma. Själv gjorde jag ett linne till min dotter i tyget. Funderar även på att göra ett till mig själv. Tyget är SÅ mjukt!
    /Therese

    SvaraRadera