8 oktober 2010

Underbart ekologiska underbyxor





Har under ett par dagar jobbat fram ett underbyxmönster. Det har gått många provbyxor, många slitna hårtussar, många fula ord och inte minst mycket tålamod. Men till slut så blev det riktigt bra.
Jag ville göra en modell som är unisex. Den är aningen bredare i grenen än vad en vanlig trosa är, mer åt kalsong hållet, men inte obekvämt bred. Här hemma har det testkörts hela veckan av både stora och små och betyget är klart godkänt. Jag levererade ett par paket med två underbyxor i varje till Did U... idag så det är bara att vänta och se om det går hem även ute i den stora världen ;-)



Jag tycker att den otroligt mjuka bambuinterlocken från Strömming, passar perfekt till kläder som ligger närmast kroppen. Den är så mjuk att det inte går att beskriva i ord. Sen är den ju helt eko, vilket ju inte gör saken sämre.
De andra paret är sydd i en aningen tunnare ekologiskbomullsjersey, helt perfekt även den för underbyxor.











5 kommentarer:

  1. de var kjempeflotte- super passform og herlig stoff!

    SvaraRadera
  2. Åhh så fina! Ser jättesköna ut.

    SvaraRadera
  3. Men åh vad fina! Det blev väldigt fint med det röda kantbandet till.

    SvaraRadera
  4. Underbara trosor! Man kanske skulle beställa en meter eller två av Iris visa...

    Så mycket fint du syr, har tittat runt på bloggen och blev superinspirerad!

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, vilka snygga! Skulle kunna tänka mig att på såna själv! Har ju båda tygerna så jag får väl testa...

    SvaraRadera