1 oktober 2008

Pyttismönster


Ända sen minsta grynet föddes har jag funderat på att hitta en modell på mössa/hjälm som är lätt att sy, men framförallt snygg. Jag köpte en pyttismössa som jag gillade både i form och enkelhet, då jag var i Göteborg i början av September.
Jag hade en stuv av E-slöjds fina trikå. En bit som jag inte tidigare kunnat hitta nåt tillräckligt litet att sy av, fick nu bli en pyttismössa.
Jag blev jättenöjd och klurade på om det inte skulle kunna gå att använda just stuvbitar av e-slöjdtrikå för att tillverka fler. Eftersom det går åt så liten bit tyg känns det extra finurligt. Jag fick tag i ett gäng bitar i lite olika storlek från Kaja och började genast att sy, pyttismössor.
Så idag har varit en mösstillvekardag,
den lilla tid jag kunnat suttit vid maskinen vill säga ;-).






1 kommentar:

  1. Hello,
    I would like to sew a similiar hat than the one you made for a friend of mine. Therefore I wanted to ask you if you could let me know where you got the pattern from. I love this hat soooo much and it is perfect for new born.

    I am looking forward to hearing from you.
    Thanks and best regards from Berlin
    Suse

    SvaraRadera