1 oktober 2008

Höst+toppluva= sant!


Hösten har verkligen tagit i här i Dalarna och det är fantastiskt vad fint det blir i naturen när alla träd blir individuella i färgsättning och utseende. Kylan har också slagit rot och då det bara är några få plusgrader är det skönt att ha en mössa att dra ner över öronen. Jag har länge funderat på att sy en mössa till mitt största gryn och nu efter att jag fick en laddning E-slöjdstuvar så tog jag tillfället i akt. Idag och igår har jag suttit vid maskinen och sytt några mössor, dels de som jag tidigare skrivit om, dels ett egentillverkat mönster på toppluva.

Sen blev det även en mössa till hennes bästis som så gärna ville ha en hon med. Smickrad som jag blev, snärjde jag ihop en till henne också. Kanske kan jag vid tillfälle få kort på dem tillsammans...

1 kommentar:

  1. Jättefina mössor du sytt! Gulliga pyttismössor också!

    SvaraRadera