14 maj 2009

Gårdagens systugs resultat

Det blev lite sytt igår.

Jag snodde ihop ett par pösshorts och två skjortor. Både skjortorna ska till butiken medan shortsen är direktbeställda.
Tyget är så mysigt, jag hittade det på en av loppisarna förra helgen, det har tidigare varit två långa gardiner. Kanske räcker det till ett par till...

Jag har lagt två stråveck på framstycket för att få lite mer vidd och för att det ser snyggare ut. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag hoppas mottagaren blir lika nöjd.


Jag har väl inte så mycket att tillägga om skjortorna, mer än att det är väldigt roligt att sy dem. Har man ett fint tyg blir det fint helt enkelt. Det har jag att tacka min kära sygranne för, Tack Sandra, för det fina tygerna!!



Bilderna är klickbara




Den gröna skjortan fick en glasknapp som en av de tidigare skjortorna kolla här. Nu har jag tagit en närbild så ni ska se vilken fin knapp det verkligen är.




Den har jag fått från mamma som hon letat fram i gömmorna. En rolig och lite udda knapp, passar bra tycker jag.


6 kommentarer:

  1. Det var härliga tyger allihopa. Gillar skjortorna väldigt mycket :)

    SvaraRadera
  2. Men så fint! Vad kul att se att det blir något fint av tygerna som legat på hyllan och samlat damm :)
    Glasknappen är verkligen underbar!

    SvaraRadera
  3. Jättefina, den gröna skjorta är min favorit.

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara blusar. Fantastiskt fina färger.

    SvaraRadera
  5. Måste säga att det var riktigt fina tyger!

    SvaraRadera
  6. Så härligt somrigt! Jättefina! :)

    SvaraRadera