16 augusti 2009

Så var det klart!!



Byxor i mjukaste jeanstyg fick det bli till den fina molntröjan som jag skrev om sist. Jag sparar frottén till något annat.

Svärmors gamla skjorta från 70-talet fick nytt liv i ett par byxor tillsamans med ekologisk mudd köpt från Sonjas textilateljé. Mudden är jättemjuk och håller i elasticiteten tvätt efter tvätt, den rekommenderar jag varmt.



Jag lade ner mycket extra krut på stickning, fickor och dekorsömmar och resutatet blev bra tycker jag själv. Jag ska göra fler i samma modell tror jag.
Det gäller att passa på när man hittat ett mönster och modell som jag gillar.

Jag hoppas beställaren blir nöjd med detta set och att det kommer til användning.



8 kommentarer:

  1. Underbara! Hur coola som helst!

    SvaraRadera
  2. Jätte jättefint! Och så välgjort! Ha-nerven gör sig påminnd... =)

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker du syr. En jättefin blogg. Jag kommer tillbaka! /petra.h

    SvaraRadera
  4. De ser verkligen välsydda ut! Jättefina!

    SvaraRadera
  5. Inte bara ursnygga. De ser väldigt sköna ut också. Snart dags att göra egna inför dagisstarten. Då kommer jag tillbaka för inspiration.

    SvaraRadera
  6. jättefina och så välsydda, vad duktig du är!!

    SvaraRadera