14 augusti 2009

Små lätta moln svävar på min himmel....



I början på sommaren köpte jag på mig lite molntyg av Jnydesign.
Jag erkänner, jag kunde inte stå emot alla fina kläder som syddes härs och tvärs i vårt avlånga bloggland.

Eftersom jag inte sytt så mycket, som ni ju märkt, så har det blivit liggandes.

Så fick jag en beställning av en god vän, till en av hennes vänner, vars barn skulle grattas.
Jag tänkte direkt på molnen eftersom väninnan var förtjust i brunt.




Den långa mudden på byxorna ville jag få till, gillar locken, och testade med ett underbart himmelsblått stretchfrotté som jag hittade på loppis i somras.
De röda var helt klockrent tyckte jag till den fina blåa färgen. Det fick bli röd halskant på tröjan för att det skulle passa ihop, tänkte jag

Byxorna blev tyvärr lite snea på nåt vis och eftersom jag har mer tyg så får det helt enkelt bli ett par nya.
I ärlighetens namn blev jag så förtjust i dem att mitt minsta lilla gryn får behålla dem.
Ett par nya är redan påbörjade.

Han mannekängar gärna den lille.



Jag är nöjd, men jag måste faktiskt få säga att det bruna molntyget inte uppfyllde mina förväntningar helt.
Det spricker i trycket eftersom det är tryckt brun färg och inte vävd. Jag stör mig mest på det då jag gör stickningar runt hals och i ärmsömmar.
Jag hade kanske kunnat varit lite mer uppmärksam på det innan jag köpte det, men å andra sidan vet jag inte om det skulle vara avgörande.
Det är ett mjukt och fint tyg och jag tror nog att det mest är jag själv som är lite för kritisk i min sömnad, det ska ju vara helt prefekt helst. Vad tycker ni andra om tyget,
är ni nöjda?

Nu är det lite annat som ligger och väntar på att bli sytt, det är ju bla. skolstart snart.

Så vi hörs snart igen.









4 kommentarer:

  1. Jättefin! Gillar det röda till tröjan!

    Jag gillar molntyget än så länge men har inte sytt några stickningar i det än så länge som har synts. Tycker att det är mjukt och skönt och väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  2. Underbar!
    Tycker tyget verkar mjukt och skönt, men har inte hunnit sy i det än..

    SvaraRadera
  3. Jättefint!! Håller lite liiite med dig gällande molntyget. Men jag har blivit lite besviken för efter ca 15 tvättar så börjar plaggen bli något "dassiga" i färgen och inte så skarpa. Men jag gillar mönstret så mycket så jag har överseende ;-)

    SvaraRadera
  4. Fint set! Själv älskar jag molntyget, mjukt och skönt och lätt att hantera. Har dock inte sytt stickningar så jag vet hur det blir och har inte heller hunnit tvätta kläderna lika många gånger som Doris och Assar...

    SvaraRadera