15 december 2009

Rött till jul




Bilden är klickbar


En till liten skjorta/tunika har det blivit av samma mönster som den förra.
Gardinkappan som den är sydd av hade vågräta veck, precis som skjortan med stjärnorna, fast de går lodrätt.
Jag använde mig av vecken och lade till en tekvarts ärm till den aningen klockade modellen. Spetskanten fick också sitta kvar, tycker att det blev lite extra sött. Det är roligt när det går att ta till vara detaljer och skapa nytt av dem.
Den och även den andra skjortan finns att köpa hos butik Did U... i Falun.

Jag måste tacka snälla Helena/Lillofant för tipset om hur man gör bilder så här collagefina. Nu kan jag också... :-). Det är helt gratis och väldigt enkelt sidan heter picnik, fast det visste nog alla andra utom jag redan.

5 kommentarer:

  1. jättesött med vecken på ärmarna, superfin liten blus =)
    jag använder mig av picasa, också gratis och väldigt enkelt att använda till collage!

    SvaraRadera
  2. Å då måste jag ju få tacka dig för den superbra länken!! Brukar redigera mina foton i photoshop, men det här går ju lite snabbare om man bara vill göra ett snyggt collage utan att redigera bilden för mycket!

    Jättesöt blus by the way!!

    SvaraRadera
  3. Fint collage :) Nu kanske vi får se collage på var och varannan blogg :-D
    Söt tunika!

    SvaraRadera
  4. Fina kläder du gör som vanligt! Jag kommer gärna ut och kikar på ditt syrum, kul!
    God fortsättning på er!

    SvaraRadera