10 november 2010

Skrynklig demobyxa






Skrynkelbyxa tycker jag nog är det rätta namnet på denna byxa. Den runda formen på fickor och andra detaljer på kläder tycker jag är så fin. Jag ha gjort mina försök tidigare men gått bet på hur fickan skulle fästas på ett snyggt sätt. Så såg jag en variant, nu minns jag inte vart bara för det, med täcksömmar som markerade själva fickpåsen. Eftersom jag numer äger en CoverPro, så ville jag testa om det gick att få till.

Jag måste justera diffmatningen lite för att få lite mindre skrynkel i själva fick öppningen, men annars är jag rätt nöjd. Det är lite pilligt att få till alla svängar men det är en träningssak. Så mer av denna modell tror jag det blir.


Velour är alltid lite svårt att fota. Detta är en bamseblå och otroligt mjuk ekologiskvelour som jag köpte på symässan i helgen. Jättemjuk och alldeles lagom tjock.



6 kommentarer:

  1. Tokfina! Satt idag och tänkte på just sådana fickor - det är så himla snyggt! Jag drömmer om att kunna åstadkomma ett par sådana bralls. Men då måste man ju ha en maskin med täcksöm - eller hur?! :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, det behövs nästan en täcksömsmaskin. Om du inte lägger fickpåsen på utsidan, overlockar kanten och syr fast den i sömmen med en raksömm eller liten sicksack. Testa!

    SvaraRadera
  3. underbara byxor, trots skrynklet =)

    SvaraRadera
  4. Superfina!! Jag gillar också den typen av fickor! Men de tar lite tid att göra, så oftast blir det annan typ av fickor,,,
    Var har du hittat den blå velouren? Den var jättehärlig i färg.

    SvaraRadera