18 november 2008

Ett pilotprojekt , blev en fångdress


Jag har länge gått och grubblat över att försöka få fram en modell på tröja som ska vara tillräckligt enkel för att jag kan göra många med lika bra resultat hela tiden. Sen vill jag att det ska vara en snygg modell som jag inte kan hitta i närmaste snabbköp också och allt detta tillsammans är inte det lättaste att kombinera, tycker jag.

Tillslut hittade jag ett mönster som jag tyckte passade, med viss modifiering.
Tyvärr blev det inte riktigt som jag hade tänkt, men efter lite hårslit och fula ord lyckades jag nästan få ihop en modell som jag gillar. Jag måste nog prova at göra några till för att veta hur pass enkel den verkligen är, det är ju få modeller som är det första gången. Jag kommer göra modellen mer figurnära hade jag tänkt och kanske även plocka bort mudden, det visar sig.
Då jag ändå klippte och klistrade så mycket fick det även bli ett par byxor i samma tyg. Mudden håller dem samman om man bortser från den randiga tyget förstås ;-) . Jag måste nog inhandla mer mudd slog det mig idag för snart går jag fullständigt i stå om jag inte tar tag i det,
men som allt annat går väl även det att skjuta på morgondagen.

Tyget är samma som i kusinbyxorna och är ett helt fantastiskt mjuk och fint tyg. Jag blir glad av det, samtidigt som jag blir lite ledsen eftersom jag inte alls vet hur jag kan få tag i mer.

Fångdressen är i storlek 68 fast jag tror nog att den snarare passar en aningen större bäbis.

Båda de större grynen blev lite avis och ville ha tröjor de med, men jag tror inte tyget räcker till det tyvärr. Tydligen blev det en hit att göra likadana syskonkläder, lite roligt tycker jag.

1 kommentar: